dr. Katarina Grom
Moje temeljno poslanstvo je predajanje sodobnih edukacijskih znanj uka željnim vzgojiteljem, učiteljem in drugim strokovnim delavcem, ki si prizadevajo za uvajanje najnovejših pedagoških smernic in s tem soustvarjajo kakovostne spremembe v poučevanju na področju razvijanja pismenosti.
Vseživljenjsko izobraževanje sem udejanjila v ljubljanski hiši učilišča Pedagoške fakultete, kjer sem novo pridobljeno znanje prepletala s prakso in strokovnim delom. Strokovno širino sem pridobila na področju predšolske vzgoje, jo nadgradila s programom razrednega pouka in nato svoje raziskovalne interese usmerila v znanstveno raziskovanje na področju poučevanja in edukacijskih ved.
Moje inovativno magistrsko delo je vplivalo na uvedbo tekmovanja s področja slovenščine za učence prvega razreda osnovne šole, za kar sem bila nagrajena s Prešernovo nagrado Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani.
Pridobivanje znanja je privilegij.
Duh raziskovanja me vodi po poti preizkušenega dela, ki zagotavlja uspešne rezultate.
Razvijanje pismenosti umeščam v didaktiko slovenščine, s poudarkom na (pred)branju in (pred)pisanju. V središče svojega raziskovalnega in aplikativnega dela postavljam kurikularne analize ter preučevanje strateških nacionalnih dokumentov, ki razkrivajo sistemske možnosti in izzive pri implementaciji zgodnjega in začetnega razvijanja pismenosti. Zavzemam se za načrtno, postopno in razvojno usklajeno razvijanje predopismenjevalnih spretnosti, ki jih povezujem z integrativno metodo začetnega opismenjevanja. S tem prispevam k dvigu začetne bralne pismenosti, kar je skladno s kurikularnimi smernicami, nacionalnimi smernicami in mednarodnimi empiričnimi dognanji. Posebno pozornost namenjam stališčem vzgojiteljev in učiteljev, saj njihova pedagoška prepričanja pomembno vplivajo na kakovostno razvijanje pismenosti otrok. S svojim znanstvenim in aplikativnim delom spodbujam vertikalno povezovanje zgodnje in začetne pismenosti, kar razumem kot temelj za celostno in trajnostno politiko pismenosti v vzgojno-izobraževalnem prostoru.
Strokovno znanje prenašam v prakso preko Kataloga programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, sodelovanja z založbami ter preko projektov in partnerstev z uglednimi raziskovalnimi in strokovnimi institucijami, kot so Pedagoška fakulteta, Pedagoški inštitut, Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Društvo Downov sindrom Slovenija, Zavod Republike Slovenije za šolstvo in Državni izpitni center.
Zavzeto prispevam k razvoju strokovnega in znanstvenega področja pismenosti kot temeljne kompetence v izobraževalnem procesu, in sicer:
– z objavljanjem strokovnih in znanstvenih prispevkov,
– z aktivno udeležbo na nacionalnih in mednarodnih konferencah,
– s sodelovanjem v projektih za razvoj pismenosti,
– z delom v programskih odborih, kjer presojam prispevke za izobraževalne dogodke,
– z recenzentskim delom strokovnih gradiv,
– s sodelovanjem v predmetni kurikularni komisiji za pripravo učnega načrta za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje na področju slovenščine – Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Zavod RS za šolstvo,
– z delovanjem v predmetno-razvojni skupini (PRS) na Zavodu RS za šolstvo,
– s sodelovanjem v predmetni komisiji (PK) Državnega izpitnega centra za pripravo in izbor nalog za nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine v 3. razredu osnovne šole.
S skupnimi prizadevanji pomagamo razvijati pismenost otrok.