O meni

dr. Katarina Grom

Strokovnjakinja za razvijanje zgodnje in začetne pismenosti

Moje temeljno poslanstvo je predajanje sodobnih edukacijskih znanj uka željnim vzgojiteljem, učiteljem in drugim strokovnim delavcem, ki si prizadevajo za uvajanje najnovejših pedagoških smernic in s tem soustvarjajo kakovostne spremembe v poučevanju na področju razvijanja pismenosti.

Vseživljenjsko izobraževanje sem udejanjila v ljubljanski hiši učilišča Pedagoške fakultete, kjer sem novo pridobljeno znanje prepletala s prakso in strokovnim delom. Strokovno širino sem pridobila na področju predšolske vzgoje, jo nadgradila s programom razrednega pouka in nato še svoje raziskovalne interese usmerila v znanstveno raziskovanje na področju poučevanja in edukacijskih ved.

Moje inovativno magistrsko delo je vplivalo na uvedbo tekmovanja s področja slovenščine za učence prvega razreda osnovne šole, za kar sem bila nagrajena s Prešernovo nagrado Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani.

Pridobivanje znanja je privilegij.

Duh raziskovanja me vodi po poti preizkušenega dela, ki zagotavlja uspešne rezultate.

Razvijanje pismenosti umeščam v didaktiko slovenščine, s poudarkom na (pred)branju in (pred)pisanju. V središče svojega raziskovalnega in aplikativnega dela postavljam kurikularne analize ter preučevanje strateških nacionalnih dokumentov, ki razkrivajo sistemske možnosti in izzive pri implementaciji zgodnjega in začetnega razvijanja pismenosti. Zavzemam se za načrtno, postopno in razvojno usklajeno razvijanje predopismenjevalnih spretnosti, ki jih povezujem z integrativno metodo začetnega opismenjevanja. S tem prispevam k dvigu začetne bralne pismenosti, kar je skladno s kurikularnimi smernicami, nacionalnimi smernicami in mednarodnimi empiričnimi dognanji. Posebno pozornost namenjam stališčem vzgojiteljev in učiteljev, saj njihova pedagoška prepričanja ključno vplivajo na kakovostno razvijanje pismenosti otrok. S svojim znanstvenim in aplikativnim delom spodbujam vertikalno povezovanje zgodnje in začetne pismenosti, kar razumem kot temelj za celostno in trajnostno pismenostno politiko v vzgojno-izobraževalnem prostoru.

Strokovno znanje prenašam v prakso preko Kataloga programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, sodelovanja z založbami ter preko projektov in partnerstev z uglednimi raziskovalnimi in strokovnimi institucijami, kot so Pedagoška fakulteta, Pedagoški inštitut, Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Društvo Downov sindrom Slovenija, Zavod Republike Slovenije za šolstvo in Državni izpitni center.

Zavzeto prispevam k:
– objavi znanstvenih in strokovnih prispevkov,
– aktivni udeležbi na nacionalnih in mednarodnih konferencah,
– projektom za razvijanje pismenosti,
– delu programskega odbora za presojo prispevkov na izobraževalnih dogodkih,
– pripravi nacionalnega učnega načrta za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje na področju slovenščine,
– razvoju predmetnih komisij na Zavodu RS za šolstvo,
– soustvarjanju nalog za nacionalni preizkus znanja iz slovenščine za tretji razred pri Državnem izpitnem centru.

S skupnimi prizadevanji pomagamo razvijati pismenost otrok.