Zakaj je pomembno, da prebrano besedilo za bralno značko »spravimo na papir« oziroma, da o prebranem tudi pišemo?
Branje in pisanje sta dve plati iste medalje, ki ju povezuje bralna značka. Ko preberemo knjigo in o tem pišemo, ustvarimo most med besedilom in našimi mislimi, kar prinaša številne koristi. Zakaj je torej pomembno, da prebrano besedilo “spravimo na papir”? Kaj nam to prinaša?
Branje je v osnovi način širjenja bralne kulture. Bralna značka spodbuja bralne navade, kar vodi v globlje razumevanje vsega, kar nas obdaja. Branje za bralno značko nudi priložnost za bralno sprostitev in tako bogati bralčev notranji svet. Načrtno branje in premišljena izbira kakovostnih besedil pomembno vplivata na bralčevo pismenost, ki je temeljnega pomena za uspešen učni napredek.
Pisanje o prebranem besedilu ni zgolj dodatna naloga, ampak ključen del bralnega razvoja. Čeprav zasledimo prispevke, ki razpravljajo o tem, da pisanje odvrača bralce od nadaljnjega branja, so koristi pisanja neprecenljive. Pisanje o prebranem besedilu pomaga poglobiti razumevanje in razvijati spoznavne procese. Dodatno, pisanje, bodisi v obliki bralnega dnevnika bodisi v drugi obliki, omogoča bralcu, da spremlja svoj napredek, se vrača k že prebranim besedilom, jih ponovno premisli ter tako izboljša in nadgradi nadaljnje pisanje. To ni le vaja v pisanju, ampak način, ki vodi k večji pravopisni korektnosti, izboljšuje stavčne strukture, širi uporabo besedišča ter nudi napredek pri samostojnem in ustvarjalnem pisanju.
Pri bralni znački je pomembno zavedanje, da sta branje in pisanje povezana z osebnim angažmajem in vloženim trudom, kar vodi k napredku. Takšno delo prinaša bralcu in piscu zadovoljstvo na čustveni, socialni in spoznavni ravni.
Čeprav bralna značka temelji na prostovoljni odločitvi za sodelovanje, pa zavesten bralec, ki želi biti bralno pismen, to okrepi s prepoznavanjem prijetne obveze. Izoblikovana ljubezen do knjig spodbuja nadaljnje bralno navdušenje, ki se v kasnejšem šolskem obdobju kaže v večji radovednosti, učni kompetentnosti in kritičnem odnosu do vsega novega.
Vabim vas, da poleg branja spodbujate tudi pisanje. Uživajte v raziskovanju besedil in se ne bojte izraziti svojih misli na papirju. To je pot do globljega razumevanja besedila in osebnega napredka.
Da bi branje in pisanje v okviru bralne značke poglobilo bralno pismenost, sem pripravila nekaj iztočnic, ki so zasnovane za pomoč učencem v tretjem in četrtem razredu osnovne šole pri pisanju, hkrati pa spodbujajo ustvarjalnost in kritičnost.
Srečno in prijetno branje ter pisanje!
Citirati:
Grom, K. (2024, 13. avgust). Bralna značka: dve plati iste medalje – branje in pisanje. https://razvijanje-pismenosti.si/aktualne-novice/branje-in-pisanje-kljucna-elementa-pri-bralni-znacki/